Cuprins:
ToggleLansarea unui produs nou pe piata, in mediul online, este un eveniment ce trebuie calculat cu foarte mare atentie. Strategia pe care o vei aborda in partea de lansare a produsului poate avea o importanta foarte mare pentru rezultatele pe termen lung ale noului tau business.
Online-ul este un mediu foarte competitiv si, de asemenea, ai nevoie de o strategie foarte clara si care urmareste cateva aspecte cheie.
Detaliem, mai jos, cateva aspecte pe care le-am abordat pana acum in construirea strategiei de lansare a unui nou produs pe piata, in mediul online.
Analiza clientilor tai tinta si analiza pietei
Un aspect foarte important este sa iti cunosti atat concurentii si evolutia lor in timp, cat si clientii. Poti incepe, astfel, cu studiu concurentilor. Trebuie sa vezi ce fac ei diferit, cum se pozitioneaza in piata si ce oferta au. Studiul concurentilor iti va oferi o vedere de ansamblu mai buna asupra pietei si vei stii, la randul tau, ce spatiu din piata poti sa acoperi.
Nu vrei sa oferi exact aceleasi lucruri pe care le ofera si un concurent de-al tau.
Evident, ai nevoie sa iti cunosti foarte bine si clientii.
Trebuie sa stii:
- Ce nevoi au clientii tai
- Ce isi doresc sa obtina prin utilizarea produsului/serviciului tau
- Ce isi doresc sa evite cand achizitioneaza serviciul/produsul tau
Cunoasterea clientilor iti va oferi o claritate mai mare in pozitionarea ofertei tale, dar si in crearea acesteia. Vei stii ce e important sa oferi si ce nu e suficient de important pentru clientii tai incat sa incluzi in oferta.
De exemplu, pentru clientii nostri, in zona de creare de website de prezentare sau magazin online, e important sa le oferim mentenanta si suport gratuite pentru o perioada cat mai lunga.
De asemenea, nu prea ii intereseaza aspecte precum tehnologia cu care e construit website-ul, modul in care am scris liniile de PHP si alte lucruri asemanatoare.
Cunoasterea clientilor tai iti va oferi urmatoarele avantaje:
- vei stii cum sa scrii texte care ating exact dorintele si nevoile lor
- Vei stii sa creezi materiale atragatoare pentru acestia
- Vei stii sa comunici “pe limba lor”
- Vei stii ce garantii sunt importante pentru ei si altele
Cunoasterea clientilor tai iti va oferi un real avantaj competitiv si te va pozitiona diferit in fata competitiei tale.
Dupa ce ai inteles foarte bine cum arata piata la nivel de competitie si cum arata clientii tai, e timpul sa vorbim despre…
Beneficiile produsului/serviciului tau
Trebuie sa iti cunosti produsul.
O data ce ti-ai cunoscut publicul tinta, trebuie sa incepi sa le vorbesti despre produsul tau.
Un aspect important este sa vorbesti si in termeni de beneficii. Si caracteristicile pot fi importante, insa beneficiile sunt cele ce fac diferenta.
Care e diferenta dintre beneficii si caracteristici?
Caracteristica: baterie de 4.000mAh
Beneficiu: bateria ce tine peste 48 de ore
Caracteristica: Senzor amprenta
Beneficiu: nimeni nu iti poate sparge sistemul informational
Caracteristica: camera de 48MP
Beneficiu: faci poze exact ca un profesionist, doar cu telefonul
Include beneficiile produsului sau serviciului tau in toate materialele tale de comunicare, inclusiv in website sau in landing pages.
Strategia de comunicare
Un aspect definitoriu este cum si unde comunici cu potentialii clienti.
“Cum comunici” face referire la tonul vocii si modul in care comunici. De exemplu, daca clientii tai sunt institutii ale statului, probabil ca vrei ca tonul vocii sa fie unul formal. De asemenea, vei comunica la persoana a doua si vei folosi pronumele personale de politete. Stilul general de comunicare va fi unul mai serios, mai profesional, nu unul prietenos sau amuzant.
“Unde comunici” face referire la canalele pe care le alegi pentru a comunica in mediul online. Noi, de exemplu, comunicam pe toate canalele de social media. Ce facem diferit, insa, este ca ne adaptam comunicarea in functie de canal.
De exemplu, pe TikTok, Instagram si Facebook folosim video-uri scurte. Pe Linkedin folosim postari tip carusel cu informatie scrisa. Daca vorbim de email marketing, acolo, din nou, comunicarea este diferite – folosim texte lungi, cu multa informatie, intram mult in detalii – ca cel pe care tocmai il citesti.
Defineste-ti, deci, clar, cum comunici si unde comunici.
Strategia de promovare online
Foarte important este sa ai un website, evident. Orice business ai, un website este esential. Oamenii au nevoie sa intre si sa citeasca mai multe informatii despre produsul sau serviciul tau. Vor sa te cunoasca, sa te studieze, sa vada ce ai mai facut si daca ai suficienta expertiza pentru a lucra cu tine.
Website-ul este showroom-ul tau din online – oamenii vor fi fie surprinsi placut, fie negativ 😀
Daca nu ai inca un website pentru afacerea ta, intra pe https://evoroagency.ro/creare-site/ si solicita o oferta.
Dupa ce ai website-ul gata, trebuie sa aloci un buget pentru promovare, pentru a aduce oamenii pe site. Asta se face cu reclame de tip PPC – reclamele pe Google sau pe Facebook.
Promovarea pentru lansarea unui nou produs pe piata se mai poate face si cu ajutorul influencerilor. In functie de produs, poti alege sa mergi catre microinfluenceri sau catre influenceri cu comunitate mai mare.
Poti, de asemenea, sa iei in calcul si nanoinfluencerii, sau cei cu pana in 10.000 de urmaritori.
La ce suntem noi atenti cand colaboram cu influencerii?
- sa aiba o comunitate activa si omogena
- sa faca continut pentru clientii pe care ii vizam si noi
- sa nu aiba o imagine negativa in online
Concluzie
In concluzie, daca vrei sa ai o lansare de succes a unui nou produs pe piata, ai nevoie de o cunoastere detaliata a pietei careia te adresezi, trebuie sa iti creezi o oferta puternica, bazata pe beneficii solide si pe garantii clare, trebuie sa aloci timp strategiei de comunicare si, nu in ultimul rand, sa construiesti o strategie de promovare solida.