Vrei mai multe vanzari din mediul online?
Ei bine, vreau sa impartasesc cu tine cei 3 piloni pe care ii consider cei mai importanti cand vine vorba de cresterea afacerilor in mediul online, dar si in offline.
Orice business isi poate creste vanzarile online in 3 moduri, indiferent de ce business vorbim, si anume:
- Cresterea numarului de clienti
- Cresterea valorii medii incasate pe o comanda
- Cresterea valorii medii incasate pe un client
Pentru fiecare dintre cei 3 piloni de crestere exista tactici si strategii diferite si iti voi oferi cateva acum.
Pentru cresterea numarului de clienti este destul de simplu:
- poti sa rulezi reclame PPC (pay per click) pe Facebook sau Google Ads
- Poti sa incepi sa dezvolti si implementezi o strategie de SEO
- Daca deja rulezi reclame si ai si o strategie de SEO pusa la punct si in implementare, atunci poti incepe procesul de optimizare a ratei de conversie. Discuta cu agentia care se ocupa de promovarea afacerii tale in online si vedeti, impreuna, pe baza analiticelor disponibile, unde se poate optimiza website-ul sau procesul de vanzare asa incat sa ai un conversion rate mai mare, deci mai multi clienti la acelasi buget.
Pentru cresterea valorii medii incasate pe o comanda, in functie de specificul business-ului tau, poti face urmatoarele:
- Daca ai un magazin online, in pagina de checkout ii poti propune clientului tau sa mai adauge inca un produs la comanda. Produsul trebuie sa fie unul complementar, nu unul oarecare.
- Tot aici, poti oferi si transport gratuit daca valoarea totala a comenzii trece de un anume prag
- De asemenea, poti oferi si un cadou atunci cand pragul de mai sus este depasit
Pentru a creste valoarea medie incasata pe client, sau Customer Lifetime Value (CLV), iti recomand sa:
- sa dezvolti un Return Path – adica sa tii clientul “cald” dupa ce a comandat de la tine prin email marketing – aici ii poti trimite saptamanal continut util legat de ceea ce a comandat. De exemplu, daca ti-a cumparat servicii de contabilitate, atunci trimite-i saptamanal informatii prin email legate de cum sa isi optimizeze cheltuielile cu taxele la stat. 20% din comunicarea trebuie sa fie tranzactionala – deci din 10 email-uri trimise, 2 trebuie sa fie orientate catre a-i vinde si un alt serviciu, iar 8 sa contina informatii utile, interesante, de care are nevoie, care ii aduc plus valoare.
- Tot aici, programele de loialitate pot fi eficiente – poti avea oferte speciale pentru clientii fideli
- O alta metoda de a revinde clientilor vechi este mai rudimentara, dar foarte eficienta – outbound calling – mai pe romaneste, suna-i! Suna-i si vinde-le ceea ce vrei sa le vinzi.
Bineinteles, am trecut prin cele de aici foarte repede si fiecare aspect in parte poate sa fie dezvoltat foarte mult.
Daca vrei sa dezvoltam impreuna o strategie pentru cresterea afacerii tale in mediul online, atunci scrie-mi la alex@evoroagency.ro.