Daca vrei sa iti creezi un site web nou pentru firma ta, atunci e foarte important sa ai temele facute dinainte si sa stii ce sa ceri de la cei cu care vei lucra. Domeniul acesta al dezvoltarii de website-uri este unul foarte tehnic si sunt cativa factori foarte importanti de care trebuie sa tii cont. Pe site-ul tau nu trebuie sa se puna praful, asa ca e important sa respecti cele de mai jos pentru a obtine rezultatele asteptate.
Crearea unui site web trebuie sa aiba ca obiectiv si diferentierea prin design
Design-ul sau aspectul unui site este un factor foarte important cand vine vorba de performanta web. Performanta web o definim ca acea capacitate a unui tool (in cazul nostru website-ul), de a-si atinge obiectivul.
Aspectul site-ului este important din foarte multe puncte de vedere si nu este ceva subiectiv. Exista mai multe principii de buna practica ce trebuie respectate, principii pe care vreau sa le amintesc mai jos. Intr-adevar, design-ul nu este matematica – nu exista un rezultat exact la care sa ne asteptam, insa, dupa cum ziceam mai sus, bunele practici trebuie respectate.
- Primul aspect de care sa tii cont la crearea unui site web, cu privire la design, este acela legat de fonturi. Pe website vei folosi maxim doua fonturi – un font pentru titluri si un font pentru paragrafe, butoane si alte bucati de continut. Fonturile acestea ar trebui sa fie cele pe care deja le folosesti in identitatea vizuala, daca ti-ai creat o identitate vizuala pana acum.
- Al doilea aspect este legat de respectarea culorilor: foloseste doar doua culori pe website, maxim trei. O culoare o vei folosi doar pentru elemente precum butoanele si alte elemente spre care vrei sa atragi atentia. Culoarea pe care o vei folosi pentru butoane trebuie sa fie una cu un contrast puternic. Trebuie sa se remarce prin tot continutul website-ului si butonul de “cere oferta” (de exemplu), sa fie foarte vizibil.
- Al treilea aspect de care sa tii cont la crearea unui site web, capitolul design, este formatarea informatiei in pagina. Cu alte cuvinte, formateaza textul in asa fel incat sa fie foarte usor de citit si de urmarit. O buna practica in User Experience Design este sa gandesti textul pentru a fi “scanat”, nu citit. Oamenii citesc printre randuri, insa sunt si oameni ce vor sa intre in detalii. Asigura-te, astfel, ca, pentru ambele categorii, ai textul scris si formatat corect.
Site-ul tau nu trebuie sa arate ca toate celelalte – nu folosi template-uri!
Template-urile sau sabloanele deja facute sunt foarte populare in zilele noastre. Multi dezvoltatori aleg sa intaleze un asemenea template si sa iti urce apoi textul si imaginile tale. Astfel isi reduc foarte mult timpul de munca la un proiect si iti livreaza mult mai repede website-ul.
Pot sa lucreze la mult mai multe proiecte in paralel si, bineinteles, fac mai multi bani.
Doar ca pentru business-ul tau, din punctul meu de vedere, este ceva neproductiv si “nesanatos”.
Sugerez sa creezi un design unic pentru site-ul tau, un design care sa fie memorabil si, mai important, sa fie construit in concordanta cu imaginea ta de brand: directia de design, culorile pe care deja le folosesti, fonturile si alte elemente de identitate vizuala.
La crearea site-ului web asigura-te ca dezvoltatorii iti vor construi, asadar, un design unic sau diferit. Nimic nu mai este unic, asta este clar, insa e nevoie sa te asiguri ca noul tau website nu va fi o copie fidela a site-ului concurentei tale.
Nu folosi template-uri, alege design-ul unic, construit dupa identitatea ta vizuala si dupa nevoile tale de business.
La crearea noului site web, agentia trebuie sa respecte cateva aspecte tehnice foarte importante
Da, pe langa design, sunt cateva aspecte deosebit de importante pe care trebuie sa le respectam, daca alegem sa dezvoltam cu responsabilitate.
Aceste aspecte tehnice sunt esentiale pentru orice website, fie ca vorbim de magazine online sau de website-uri de prezentare.
Iata, deci, care consider ca sunt cele mai importante aspecte tehnice la care trebuie sa fii atenti la crearea unui site web:
3.1. Site-ul trebuie sa aiba un H1 setat in fiecare pagina – fiecare pagina are un singur H1. H1 este un titlu principal al paginii care ar trebui sa descrie exact ce vom regasi in pagina respectiva.
3.2. Imaginile folosite in site trebuie sa fie compresate si sa aiba sub 300-400KB. Imaginile mari, de 700-800kb sau peste 1MB ingreuneaza foarte mult incarcarea website-ului si duc la scaderea procentului de conversie. Imaginile trebuie sa fie micute, compresate cum trebuie, iar formatul, ideal, trebuie sa fie WebP. Nici JPG nu este intersiz atata timp cat pozele sunt compresate si nu sunt uriase.
3.3. Trebuie sa ai setate metatitluri si metadescrieri pentru fiecare pagina importanta. Acestea sunt cele pe care Google le preia pentru a le afisa la interogarea unui utilizator. Uite un exemplu in imaginea de mai jos. Metatitlurile si metadescrierile sunt extrem de importante pentru SEO. Daca vrei o pozitie buna pe o anumita expresie cheie in motoarele de cautare, atunci trebuie sa te asiguri ca sunt setate corect.
3.4. Asigura-te ca nu ai continut demo in website. Uneori, dezvoltatorii folosesc texte demo pentru dezvoltarea website-ului. Aceste texte ii ajuta sa construiasca layout-ul, urmand ca, ulterior, sa fie inlocuite de continut (texte si imagini) original. Tot uneori, unii dezvoltatori uita sa indeparteze sau sa stearga continutul demo. Acesta nu e, neaparat, un semn bun pentru Google sau alte motoare de cautare.
3.5. Evident, trebuie sa te asiguri ca ai un certificat SSL activ in website. Acesta cripteaza informatiile care vin de la vizitatorul website-ului si creste securitatea website-ului. Practic, ii securizeaza vizitatorului informatiile.
Acestea sunt 5 aspecte importante de care sa tii cont la crearea unui site web pentru afacerea ta. Bineinteles, sunt mai multe lucruri la care trebuie sa fii atent, insa, daca vrei sa afli mai multe, iti sugerez sa descarci gratuit checklist-ul nostru “La ce sa fii atent la atunci cand iti construiesti un website nou?”
Crearea site-ului web trebuie sa fie un proces pe termen lung
Evident ca asta nu inseamna ca trebuie sa stai 12 luni sa construiesti un site de prezentare cu agentia web.
Nu la asta ma refer.
Ma refer la faptul ca trebuie sa urmaresti constant comportamentul vizitatorilor pe site-ul tau web si sa vezi unde apar blocajele. De exemplu, urmarind interactiunea unui vizitator cu site-ul folosind Microsoft Clarity, poti sa iti dai seama daca un buton nu este evident pentru vizitator. Poate ar vrea sa te contacteze, insa nu isi da seama cum.
Sau, poate realizezi, analizand datele din Google Analytics, ca oamenii nu prea stau pe site-ul tau.
Ce faci atunci?
Pai incepi sa lucrezi, din nou, la continutul din site. Poate nu este atragator, poate a fost scris in graba si nu este util. Nu stiu.
Ceea ce vreau sa spun este ca e nevoie sa monitorizezi comportamentul utilizatorilor pe site si sa optimizezi si sa imbunatatesti site-ul in timp.
Pentru asta, ai nevoie de o agentie de web design care sa ramana langa tine si afacerea ta si sa iti preia toata povara asta a online-ului.
Noi, la Evoro, oferim clientilor nostri mentenanta gratuita timp de 12 luni de zile si ramanem langa ei pe termen lung. Punem umarul si te ajutam sa iti cresti afacerea cu toate mijloacele pe care le avem la dispozitie.
Suntem singura agentie din piata care iti ofera mentenanta gratuita la crearea unui site web si, mai important, care garanteaza cu banii pe masa serviciile oferite.
Cum adica garantam?
Pai simplu: nu iti place ce am facut, ai banii integral inapoi. Simplu si fara intrebari suplimentare.
Te invit sa ne contactezi pe https://evoroagency.ro/contact/ si sa soliciti o oferta pentru proiectul tau.