Site De Prezentare: Cum Sa Gasesti Solutia Perfecta

Site De Prezentare: Cum Sa Gasesti Solutia Perfecta

Daca ai un business nou sau daca esti deja antreprenor cu experienta, probabil esti interesat ori sa iti construiesti un site de prezentare, ori sa refaci site-ul existent al afacerii tale.

Un website performant, construit foarte bine de la inceput, iti poate aduce clienti in numar mare, cu costuri relativ reduse. Site-ul poate deveni agentul tau de vanzari numarul unu. Nu are nevoie de concediu de odihna, nu are nevoie de salariu lunar si poate sa convinga vizitatorii sa cumpere de la tine …. Chiar si noaptea, cand tu dormi.

De asemenea, un site poate fi si o mare pierdere de bani. Daca nu iti alegi un partener cu experienta, care stie cum sa construiascaa un website de la strategie pana la partea tehnica, e posibil sa arunci banii degeaba.

Nu ai nevoie doar de “cineva care iti face site-ul”. Ai nevoie de o echipa care sa planifice, sa implementeze, sa testeze si sa implementeze din nou. Ai nevoie de o strategie coerenta, de un website construit “logic”, dar si foarte bine din punct de vedere tehnic.

Ce este un site de prezentare?

Un site de prezentare este, tehnic vorbind, o colectie de mai multe pagini web: acasa, despre noi, servicii si altele. Rolul sau este sa comunice cat mai bine avantajele si beneficiile serviciilor pe care le ofera compania ta, dar si sa vanda pentru tine.

Pe un website de prezentare putem sa afisam informatii despre serviciile pe care le oferi, putem sa afisam parteneriatele pe care le ai cu diferite firme si multe altele.

Paginile pe care le poate contine un website sunt:

  1. Pagin Acasa – pagina de acasa are rolul de a fi ca un sumar al intregului website. Vizitatorul poate vedea cate putin din fiecare pagina. Spre exemplu, poti avea o sectiune de servicii unde sa afisezi, sumar, cateva informatii despre fiecare serviciu. Ulterior, daca vizitatorul vrea sa citeasca mai multe despre serviciul respectiv, apasa un buton si merge pe o pagina dedicata, al carui rol este sa ofere toate informatiile necesare.
  2. Pagina Despre noi – aceasta pagina are rulul de a comunca povestea firmei tale, dar si alte informatii referitoare la capacitatea de productie, la diferentiatori, la modelul de business si asa mai departe. Aici poti vedea un exemplu relevant pentru o asemenea pagina.
  3. Pagina Contact – rolul paginii de contact este acela de a oferi vizitatorului website-ului tau toate informatiile necesare pentru a intra in legatura cu tine cat mai usor cu putinta. E recomandat ca, pe langa datele de contact (email, telefon, adresa), sa pui si un formular de contact si poate si o harta. 
  4. Paginile legale – politica de confidentialitate, politica de cookies si altele. Acestea trebuie atent redactate de catre un avocat cu certificari in domeniu.
  5. Alte pagini – poti adauga oricate pagini ai nevoie. In functie de business, de specificul acestuia, un website poate avea mai multe sau mai putine pagini.

Metaforic vorbind, exact asa cum scriam si mai sus, un website este, de fapt, un real agent de vanzari al companiei tale. Acesta trebuie sa comunice eficient, trebuie sa te ajute sa iti aduci clienti, nu mai rau sa te incurce. 

Un website de prezentare facut prost, cu texte slabe sau slab ca performante tehnice, te va incurca si va produce prejudicii reale pentru business-ul tau.

De asta este foarte important sa ai grija cum sa alegi agentia de creare site-uri potrivita. Vom vorbi mai tarziu si despre solutiile existente in piata.

Care este diferenta dintre un site de prezentare si un magazin online?

Dupa cum scriam si mai sus, un website de prezentare vorbeste despre compania ta, despre serviciile firmei tale si ajuta vizitatorii sa intre in contact cu tine/cu afacerea ta, prin intermediul acelor date de contact afisate pe website. 

Diferenta principala dintre cele doua este una evidenta, probabil (insa exista si niste nuante): pe un magazin online, utilizatorii pot plasa comenzi de produse SI NU NUMAI.

Evident, ceea ce am scris mai sus este probabil un truism. 

Insa iti spuneam ca exista si cateva nuante.

De exemplu, daca esti un furnizor de servicii si vrei ca oamenii, cand intra pe site-ul tau, sa poata cumpara online serviciile pe care le furnizezi, atunci te poti incadra tot la magazin online.

Ce servicii ar putea sa cumpere, te intrebi?

Pot cumpara, de exemplu, servicii de frizerie. Vizitatorul intra pe website, isi alege serviciul pe care il doreste, apoi face o programare si plateste online.

Ceea ce vreau sa iti spun este ca, in situatia de mai sus, nu mai vorbim de un website de prezentare. Vorbim de o platforma online care poate sa functioneze pe o arhitectura de magazin online.

Ca scurta concluzie aici: daca user-ul trebuie sa si plateasca ceva cand finalizeaza orice actiune pe website, atunci ai nevoie de mai mult decat un simplu website de prezentare.

Atunci cand creezi un website de prezentare pentru afacerea ta, este important sa pornesti de la…

Care sunt obiectivele tale pentru realizarea site-ului de prezentare?

“Clarity preceeds mastery” – spunea un autor interesant, pe numele sau Robin Sharma. Cu alte cuvinte, cu cat ai totul mai clar in minte, cu cat destinatia este mai clara, cu atat vei reusi sa ajungi mai repede acolo.

Fara un obiectiv clar definit vei ajunge foarte greu unde iti doresti.

E valabil si cand vorbim de construirea unui website nou.Trebuie sa stii raspunsul la intrebarea asta inainte sa incepi lucrul la proiect:

Care este principalul obiectiv pe care mi-l doresc atins cu ajutorul noului website?

Mai pe scurt, de ce naiba faci site-ul? Ce te astepti sa se intample dupa?

E foarte important sa definesti cele de mai sus de la inceput, pentru ca astfel vei obtine un produs corect, un site care sa te ajute, nu sa te incurce.

Iti voi da si un exemplu pentru asta. 

Esti o companie mare, o companie cu peste 5 milioane de euro. Ai vanzari cat cuprinde si nu poti sa mai faci fata productiei. Efectiv nu ai cu cine sa lucrezi pentru productie, deci degeaba ai vanzari.

Care ar putea fi aici obiectivul crearii website-ului? 

Obiectivul, clar, este unul singur: crearea unui website care sa ajute la construirea unui brand de angajator solid, rezultand de aici mai multi aplicanti, deci mai multi angajati. Astfel, website-ul te poate ajuta aducandu-ti mai multi angajati cu care sa alucrezi in zona de productie.

Alt exemplu: esti o companie la inceput de drum si oferi servicii de contabilitate. Nu ai clienti, esti in perioada in care incepi sa spui tuturor despre afacerea ta si despre ceea ce faci. 

Care ar putea fi aici obiectivul crearii website-ului? 

Pai obiectivul este unul singur: ca website-ul construit sa iti aduca mai multi clienti. 

Astfel, daca stim dinainte ce vrei sa obtii cu site-ul tau, ne va fi mult mai usor sa il gandim, sa il desenam si ii construim o structura adecvata. 

Defineste-ti dinainte principalul (sau principalele obiective) obiectiv pentru care iti doresti un site nou pentru afacerea ta. Te va ajuta si pe tine si va ajuta si agentia de web design care se va ocupa de proiect.

Care sunt solutiile acum, in piata, pentru realizarea unui site de prezentare?

Exista multe solutii pentru dezvoltarea unui website de prezentare acum, in piata. Daca stam sa le enumeram pe toate, probabil ca ne va lua foarte mult timp. Le voi separa, insa, in doua categorii: platforme inchiriate si platforme cumparate.

Platformele inchiriate

Platformele inchiriate sunt, exact asa cum le spune si numele, platforme unde platesti lunar pentru ca website-ul tau sa poata fi accesibil. 

Aici iti construiesti singur site-ul – aceste companii iti pun la dispozitie diferite modalitati prin care sa poti face singur asta. Daca nu mai platesti, serviciul este suspendat si gata, nu mai ai site. M-am gandit sa discutam mai clar despre avantajele si dezavantajele fiecarei solutii, asa ca voi incepe prin a-ti enumera avantajele.

Avantaje

  • Primul avantaj este, bineinteles, cel de ordin financiar. Nu platesti deodata o suma mai mare, intre 700 si, nu stiu, 3000 de euro pe crearea unui website, ci doar ±40 de euro in fiecare luna.
  • Al doilea avantaj ….. Din pacate nu am reusit sa gasim un al doilea avantaj. 🙂
  • Ca exemple de platforme de acest gen, putem aminti Shopify sau Wix

Dezavantaje

  • Nu esti proprietarul site-ului – daca nu esti proprietar, nu ai control deplin asupra website-ului. Daca respectiva companie intra in faliment, ramai fara website.
  • Trebuie sa aloci tu, din timpul tau, ore bune de lucru pentru realizarea website-ului – practic, investesti 15-20 de ore in crearea site-ului, din propriul tau timp.
  • Lipsa cunostintelor de web design, de user experience si de optimizare a ratei de conversie – dupa cum spuneam si in alte materiale scrise sau video, sa construiesti un website nu este despre cod. Oricine poate sa faca un website in 2023. E vorba de a-ti construi un website care sa te ajute sa vinzi, sa te ajute sa iti cresti afacerea. Pentru asta, ai nevoie de un specialist (ideal o chipa de specialisti) care sa aiba expertiza solida si dovedita in zonele de mai sus: UX, Web Design si Conversion Rate Optimization.
  • Uneori costurile sunt chiar mari – de exemplu, la noi, la Evoro, un website simplu de prezentare porneste de la 500 de euro. Practic, daca imparti la 12 luni vei vedea ca te va costa sub 50 euro pe luna. Iar site-ul ramane al afacerii tale, nu ti-l va lua nimeni.

Sumar, acestea sunt o parte dintre avantajele si dezavantajele platformelor inchiriate. Acum putem sa discutam si despre celalalt tip de website-uri – website-urile cumparate, cele care sunt construite pentru afacerea ta si care raman ale tale.

Iata cateva exemple de platforme cumparate, pe baza de abonament: Wix.com, site123.com, webwave.ro.

Platformele cumparate (construite pentru afacerea ta)

Platformele cumparate sunt site-urile care raman ale tale. Platesti o singura data si toate fisierele rezultate intra in proprietatea ta. Nimeni nu iti opreste site-ul si poti face absolut orice doresti cu el.

Site-urile de prezentare din aceasta categorie pot fi construite pe un anumit CMS (Content Management System), cum ar fi WordPress, Prestashop, Opencart, Joomla si altele; dar pot fi si custom, deci scrise de la zero pentru afacerea ta. Majoritatea antreprenorilor, insa, aleg sa utilizeze un CMS – ai costuri mult mai mici, poti obtine aceleasi performante si nu te incurca cu absolut nimic la actiunile de marketing, din contra, chiar te ajuta.

Avantaje

  • Ai control total asupra website-ului de prezentare – poti schimba oricand pe un alt domeniu, daca vrei, poti schimba oricand pe un alt server de gazduire si asa mai departe.
  • Poti adauga, in timp, oricat functionalitati doresti. Nu esti limitat la anumite functionalitati.
  • Ai un plus in zona de promovare si marketing – avem rezultate foarte bune cu aceste platforme in zonele de optimizare SEO sau alte actiuni de marketing online.
  • Iesi mult mai ieftin pe termen lung. Pe exemplul de mai sus (iti spuneam ca la noi, la Evoro, un website de prezentare porneste de la 500 euro acum) in 24 de luni, daca luam o suma de 50 de euro pe luna, vei plati, in total, 1200 de euro. Practic, ai cheltui cu 700 de euro mai mult. 

Dezavantaje

  • Riscul partenerului – daca nu alegi o agentie buna cu care sa lucrezi, probabil te vei trezi un un proiect slab, un site urat si cu performante slabe. Oricine poate sa faca un site cu WordPress, insa nu oricine poate face un website cu WordPress care sa iti si creasca afacerea, realmente.

Exemple de astfel de platforme tip CMS: WordPress, Prestashop, OpenCart si altele.

Cum sa alegi solutia potrivita pentru obiectivele tale in online

Iata ca am ajuns si la subiectul articolului nostru: ok,ok, atatea solutii si variante, insa care e solutia potrivita pentru mine? 

Solutia potrivita pentru realizarea site-ului tau de prezentare difera in functie de obiectivele business-ului tau, dar si in functie de viziunea ta. 

Dupa ce ti-ai definit, mai sus, obiectivul principal al realizarii site-ului, poti porni partea de research pentru cea mai buna solutie.

Iti pot spune un singur lucru, dupa experienta pe care am avut-o cu peste 100 de companii care s-au lansat in online, de la companii abia infiintate, pana la firme de peste 10 milioane de euro: singurul lucru care conteaza este echipa pe care o alegi pentru crearea website-ului. 

In lumea online-ului, a IT-ului, partenerul pe care il alegi pentru a pleca cu el la drum este absolut esential. Ai nevoie de oameni care iti raspund la telefon, care iti rezolva problemele pe care le intampini si, foarte important, care nu te “jupoaie” de bani.

Ai nevoie de specialisti care stiu ce fac, care au expertiza, care pot dovedi cu proiecte faptul ca au rezultate si pareri bune de la clienti. Acesti specialist ar trebui sa cunoasca si zona de marketing. Trebuie sa stie ce este SEO, sa stie ce e important pentru clientul tau, sa stie principiile de baza ale UX design-ului si altele. 

Cu alte cuvinte, partenerul cu care pleci la drum este cel mai important si trebuie sa il alegi cu grija.

Cum sa iti alegi agentia de creare de site-uri?

  1. Verifica-le portofoliul de lucrari si vezi, pur si simplu, cum arata. Site-urile trebuie sa arate congruent, sa arate “placut” si profesionist, nu amatoricesc.
  2. Verifica daca au testimoniale sau review-uri de la clienti. Daca nu gasesti pe site-ul lor, cauta-i pe Facebook sau pe Google. Daca gasesti pe site, atunci suna clientii aceia si intreaba-i cum a fost interactiunea cu ei.
  3. Asigura-te ca vor fi langa tine si ca te vor ajuta si dupa lansarea site-ului – solicita detalii legate de asta si incearca sa introduci asta in contract.

La final, nu pot decat sa iti spun cateva cuvinte si despre noi, despre Evoro

Evoro e o agentie de web design din Bucuresti, agentie infiintata acum aproape 4 ani. In acesti 4 ani am construit peste 100 de website-uri, website-uri mari si website-uri mici, simple. Am construit site-uri pentru branduri de peste 20.000.000 de euro, dar si site-uri pentru companii mici. 

De cand am inceput sa facem asta, am avut un singur obiectiv: sa ajutam companiile mici si mijlocii sa se lanseze in online eficient, cu profit si fara batai de cap.

Credem noi ca am facut-o cu succes. Asta spun si clientii nostri daca te vei uita pe site-ul nostru.

Iti recomand cu caldura sa descoperi si tu mai multe despre serviciul nostru de Creare de Webiste-uri de Prezentare!

De asemenea, daca vrei sa afli cum arata un site de prezentare eficient, care isi atinge obiectivele, te invit sa urmaresti clipul meu de aici:

Related Posts

arunci banii pe geam...?

Află din checklist-ul nostru cum să nu arunci banii pe fereastră la construirea unui website nou!

🚀 Gratuit. Peste 500 de descărcări.